20/09/2019
Restograf se relansează ca platformă și aplicație de rezervări online pentru restaurante
Restograf, site înființat în 2011 cu scopul de a oferi informații despre restaurantele de pe piața locală, s-a transformat recent în platformă de rezervări online pentru restaurante. Platforma are asociată și o aplicație, disponibilă pentru Android și iOS, iar pentru început înglobează circa 200 restaurante din București.
Ideea transformării Restograf într-un instrument de rezervări online facil și eficient atât pentru operatorii de restaurante cât și pentru consumatori îi aparține omului de afaceri bucureștean Radu Dumitrescu, care și-a dorit să „elimine” sistemul clasic, prin care rezervările sunt înregistrate cu pixul, într-un registru.
„Ideea de a crea un soft dedicat, care să vină în ajutorul operatorilor de locații horeca în ceea ce privește organizarea și urmărirea rezervarilor, mi-a venit acum doi ani. În principal, sistemul vizează restaurantele mai mari, care au un grad de ocupare de minimum 70%, pentru care sistemul clasic pune diverse probleme în eficientizarea rezervărilor. Însă, se pretează foarte bine și pentru restaurante mai mici, de fapt, pentru orice tip de locație”, spune Radu Dumitrescu, CEO Restograf.
În timp ce încă se lucra la acest proiect, lui Dumitrescu i s-a ivit oportunitatea de a cumpăra Restograf, și, întrucât la momentul respectiv nu avea un brand asociat softului, a apărut ideea de a transforma site-ul într-o platformă de rezervări.
Cum funcționează
Operatorii horeca își pot înscrie în aplicație locațiile, iar sistemul le permite să adauge orice informații doresc, de la o descriere a restaurantului/elor, a meniului până la numele bucătarului chef și date de contact. De asemenea, sistemul le permite personalizarea intervalului orar în care se pot face rezervări, în funcție de programul fiecărei locații în parte. Există și o secțiune de review-uri, dar acestea pot fi date doar de clienții care au făcut o rezervare și au onorat-o.
De cealaltă parte, clienții trebuie să își instaleze aplicația și să-și facă un cont, iar apoi pot face rezervări la orice restaurant prezent în platformă, simplu și rapid. Contul este confirmat neapărat cu număr de telefon, astfel încât să se evite conturile și rezervările false. În cazul în care restaurantul dorit nu mai are mese libere la ora aleasă, rezervarea nu se poate face. Însă, odată făcută rezervarea, clientul primește confirmarea pe loc, printr-un sms, astfel încât nu vor exista surprize neplăcute atunci când va ajunge în restaurant. În plus, pentru a le permite restaurantelor să ofere experiențe personalizate, aplicația le oferă clienților posibilitatea să precizeze dacă este vorba de o cină/prânz de afaceri, o aniversare sau o întâlnire romantică.
Principalele beneficii
Sistemul permite operatorilor de restaurante să gestioneze simplu și eficient partea de rezervări, interfața permițându-le să vizualizeze în timp real atât mesele libere și mesele rezervate, cât și intervalele orare disponibile. Oricine din personalul restaurantului poate urmări rezervările, sistemul având și notificări care semnalează fiecare rezervare nouă, astfel încât masa poate fi alocată imediat.
Pe lângă sistemul de management al rezervărilor, operatorii horeca au la dispoziție un adevărat instrument prin care pot urmări tot ce se întâmplă în restaurantul/ele lor. Cunoscând toate aceste date, au șansa să își cunoască foarte bine clienții și astfel își pot îmbunătăți serviciile, meniurile și pot personaliza experiențele oferite.
Potrivit lui Radu Dumitrescu, în spatele platformei există o adevărată „carte de oaspeți”, practic acolo sunt toți clienții care au fost în restaurantul respectiv. Restaurantul poate vedea tot: cine vine în restaurant, de câte ori, cu ce ocazie, pe grupe de vârstă sau gen, precum și de unde îi vin rezervările – din Restograf, telefoane, intrat direct etc., câte rezervări s-au facut, câte s-au anulat, câte neprezentări etc. De asemenea, se pot adăuga note pentru fiecare client în parte, de la ce-i place sau ce nu-i place până la dacă are alergii sau nu. Practic, se poate urmări tot istoricul oaspeților și, astfel, se poate identifica un comportament de consum.
Dacă inițial s-a pornit de la ideea de a organiza și eficientiza rezervările, în timp, aplicația a ajuns să fie dezvoltată astfel încât să aducă rezervări, prin oferta de restaurante prezente în sistem.
„Din punctul meu de vedere, Restograf va schimba complet modul în care restaurantele gestionează partea de rezzervări. Pentru că se va renunța la pix și hârtie, va economisi timpul alocat de personal pentru a răspunde la telefon și a nota, și, mai mult decât atât, va permite păstrarea întregului istoric al clienților. Pentru operatori, instalarea platformei Restograf nu presupune costuri, o pot testa timp de 30 de zile și există un fee, calculat doar pe rezervările aduse de Restograf. Astfel, dacă nu se face nicio rezervare prin Restograf, nu plătesc nimic. Dacă ar fi să fac o comparație, această aplicație aduce oameni în restaurante, spre deosebire de aplicațiile de food ordering & delivery, prin care oamenii practic „evită” restaurantele. În plus, este un sistem în pas cu vremurile, pentru că tinerii de azi preferă să facă rezervări online, fără a mai vorbi la telefon”, conchide Radu Dumitrescu, CEO Restograf.
Planurile de viitor vizează extinderea în alte șase orașe din țară - Timișoara, Cluj, Sibiu, Brașov Constanța, Iași, iar din primăvăra anului viitor, în alte țări din regiune – Ungaria, Austria, Bulgaria, Croația și Grecia.
Platforma de rezervări Restograf va fi lansată oficial pe data de 23 septembrie 2019, odată cu un concurs pentru oaspeți, al cărui mare premiu este un week-end pe Coasta de Azur, cu o cină la restaurantul Mirazur, cel mai bun restaurant în topul The Worlds 50 Best Restaurants.