Carmen Ionescu
26/02/2021
Actual

Courtyard by Marriott Bucharest Floreasca
Moxy by Marriott Bucharest Old Town
Roxana Vișan

Roxana Vișan, Cluster GM Courtyard & Moxy: „2021 ne va testa puterea de reinventare și tenacitatea” 
Roxana Visan 03

Roxana Vișan, General Manager al primului hotel Moxy din România, inaugurat în luna iulie a anului trecut, a preluat din luna octombrie 2020 și conducerea Courtyard Bucharest Floreasca, fiind responsabilă de conducerea ambelor hoteluri Marriott din portofoliul Appex Alliance. „Îmi place să privesc provocările ca pe oportunități de dezvoltare. Crearea unei formule cluster pentru cele două hoteluri generează o oportunitate atât prin poziționarea în piață, ofertă, cât și prin businessul pe care îl putem genera”, a declarat Roxana Vișan, Cluster General Manager Moxy by Marriott Bucharest Old Town & Courtyard by Marriott Bucharest Floreasca, pentru TrendsHRB.

Preluarea noii funcții a venit într-un moment extrem de dificil pentru industria turismului și a ospitalității, și mai cu seamă pentru hotelurile de business, iar provocarea este cu atât mai mare fiind vorba de două hoteluri foarte diferite. În aceste condiții, creativitatea, inovația și capacitatea de a gândi „out of the box” au fost principalele atuuri aplicate în acțiunile întreprinse la nivel de cluster. „Brandurile Moxy by Marriott Bucharest Old Town și Courtyard by Marriott Bucharest Floreasca și-au concentrat atenția pe comunicarea constantă și autentică cu partenerii și clienții, prin acțiunile și campaniile de marketing întreprinse, precum și prin prezența în mediul online. Marketingul și social media încep să joace un rol semnificativ și în industia ospitalității, pănă acum nu s-a acordat o atenție prea mare deoarece businessul venea prin alte canale, mai tradiționale. Un alt atu este reprezentat de digitalizare, ambele hoteluri având integrată digitalizarea încă de la apariția pe piață. Interacțiunea oaspetelui cu hotelul se poate desfășura doar de pe telefonul mobil, iar serviciile se pot personaliza de la distanță și în deplină siguranță”, detaliază general managerul celor două hoteluri.

Un exemplu elecvent de adaptare la noile tendințe este repoziționarea pe zona de evenimente în mediul online, Courtyard fiind primul hotel de pe piața locală care dispune de un Studio Digital pentru orice tip de evenimente, conferințe, team-buildinguri digitale sau live broadcastinguri.

În ceea ce privește strategia de business ce va fi abordată anul acesta, conducerea celor două hoteluri mizează pe o abordare optimistă, bazată pe agilitate și proactivitate, dar și pe o poziționare dinamică, în funcție de contextul generat de mediul de business și politic de la nivel local, dar și international. „După lecțiile învățate în 2020, printre cele mai importante aflându-se adaptarea și repoziționarea agilă în funcție de context, un mix între marketing, oferta comercială corectă, analize financiare și un forecast pe termen scurt, evaluat de la o lună la alta, reprezintă o soluție mai fiabilă și mai angrenată în realitatea actuală. Noul an vine cu multe provocări, cu speranțe că businessul va începe să-și revină treptat, dar cred că va fi un an cu mult mai greu. 2021 ne va testa creativitatea, puterea de reinventare, tenacitatea și perseverența de a reuși în condițiile unei piețe impredictibile și din ce în ce mai provocatoare și solicitante”, concluzionează Roxana Vișan, Cluster General Manager Moxy by Marriott Bucharest Old Town & Courtyard by Marriott Bucharest Floreasca.

Înainte de a se alătura echipei Moxy, brand din portofoliul Marriott, adus pe piața locală de Apex Alliance Hotel Management, Roxana a condus Orhideea Residence & Spa (București) și Memento Hotels (Grecia), având o experiență de peste opt ani în industria ospitalității.

[gallery size="medium" ids="32109,28135,28137"]

Primul hotel Courtyard de pe piața locală s-a deschis în octombrie 2019, în urma unei investiții ce s-a ridicat la aproape 22,5 milioane de euro. Hotelul, clasificat la 4 stele, are 13 etaje, și 259 de camere, dispuse pe 13 etaje. Camerele sunt dotate cu birouri, sisteme de iluminat suplimentare și scaune ergonomice, ceea ce le transformă într-un spațiu de lucru ideal. De asemenea, dispune de 7 săli de conferință de diferite dimensiuni, ce pot găzdui în total 538 de persoane. „Courtyard se adresează unei segment de modern and smart business. Are la bază un design inteligent și casual, tendințe preferate de next business traveller. Experiența oapeților este un mix între „smart business” și „casual relaxation” într-un design flexibil care susține productivitatea și interacțiunea socială.

Deschis în pandemie, după o investiție de aproximativ 12,5 milioane euro, Moxy se adresează călătorilor tineri, care caută o abordare diferită a cazării și a serviciilor. Hotelul este amplasat în Centrul Vechi al Capitalei și dispune de 119 camere. Potrivit reprezentanților companiei, atuul său cel mai puternic este reprezentat de abordarea diferită pe care o aduce pe piața ospitalității, prin oferirea nu doar a unui loc de cazare, ci a unei experiențe, a unei călătorii către imprevizibil, distractiv și fabulos. Principalul element diferențiator este check in-ul la bar, în timp ce savurezi un cocktail din partea casei până la terminarea procedurilor de cazare.

În București, Apex Alliance mai administrează încă două hoteluri – Hilton Garden Inn Old Town și Hilton Garden Inn Bucharest Airport, iar pe viitor are în plan și deschiderea unui hotel Autograph Collection, tot brand afiliat lanțului Marriot.