Trends HRB
28/04/2021
Actual

interacțiune
marketing hotelier
ospitalitate

Marketingul hotelier se face doar empatic și asumat
Backpacker,Female,Accomodating,In,5,Stars,Luxury,Hotel.,She,Opening

2020 ne-a învățat că nu există certitudine absolută, iar într-o piață atât de rapid schimbătoare, agilitatea și flexibilitatea sunt esențiale. De aceea, un departament de marketing trebuie să poată lucra pe mai multe scenarii, simultan. Să nu poți valorifica o oportunitate din piață poate fi la fel de dăunător cu a nu fi pregătit să reacționezi la restricțiile temporare de călătorie.

Este esențial să menținem comunicarea cu oaspeții, chiar și în timp ce există restricții, pentru a ne asigura o revenire mai puternică. De la începutul pandemiei, multe studii au arătat că cei care au continuat să interacționeze cu clienții au înregistrat o scădere semnificativ mai mică a traficului decât cei care și-au oprit total activitatea de marketing. De asemenea, poziționarea este cheie pentru brand, iar modul în care vă poziționați în următoarele luni va juca un rol esențial, deoarece brandul dumneavoastră va avea șanse să rămână în mintea consumatorilor în următorii ani.

Identificarea corectă a dorințelor oaspeților și adaptarea serviciilor în mod corespunzător sunt atributele ce pot diferenția hotelul dumneavoastră de concurență și pot fideliza clienții. Conform celor mai recente studii, peste 80% dintre călători citesc întotdeauna recenzii înainte de a rezerva un hotel. Ar fi bine să oferiți clienților posibilitatea de a scrie mai ușor astfel de recenzii online, punând la vedere linkurile către anumite site-uri, cum ar fi Google, TripAdvisor sau pagina dumneavoastră din Social Media. Acest lucru vă va ajuta să „colectați” recenzii pozitive, care vor inspira încredere potențialilor oaspeți.

Este important să ai conținut excelent, dar și mai important este să-l afișezi bine. Cum arată site-ul hotelului în această perioadă? Dacă nu este revizuit sau optimizat de minimum doi ani și, mai ales, dacă nu este compatibil cu dispozitivele mobile, atunci poziționarea și viziblitatea sunt periclitate. Există prea multă concurență pentru a risca pierderea atenției eventualilor clienți din cauza unui site web neactualizat. Deci, cum atragem atenția? Prin conţinut și asumare. Aveți nevoie de conținut, dar nu de orice conținut, ci de conținut strategic. Un plan pentru conținut vă ajută să vă implicați oaspeții în fiecare etapă a călătoriei lor, de la planificare până la cazare și plecarea din hotel. Este de recomandat să utilizați un calendar editorial lunar sau trimestrial, pentru a vă asigura că publicați în mod constant conținut valoros.

În orice situație de criză, consumatorii își îndreaptă atenția către brandurile cărora le sunt fideli, iar pe acestea le vor sprijini. Astăzi, oaspeții își doresc conexiuni mai profunde și asumate, un tip de experiență care a lipsit extrem de mult în 2020. Pentru a stabili și a consolida aceste conexiuni, asigurați-vă că tonul vocii mărcii dumneavoastră este real și autentic. Clienții vor să se raporteze la mărci într-un mod mai personal, mai uman și asumat, iar acestea devin, imediat, elemente de diferențiere.

Exemple de marketing asumat

Dacă ar fi să exemplific, aș veni cu două exemple de anul trecut, urmărite și analizate îndeaproape:

Reinventare și reașezare

Este important ca în prezent să permitem brandului să fie accesibil, uman și asumat, mai degrabă decât neînțeles și distant. Există foarte puțină deschidere și răbdare pentru mărcile încremenite sau netransparente, care țin consumatorii la distanță prin inflexibilitatea comunicării.

Iar în 2021 nu mai putem ignora revitalizarea brandului. Este esențială umanizarea mărcii cu transparență și autenticitate, pentru a dezvolta conexiuni mai profunde și mai autentice cu clienții dumenavoastră. Consumatorii doresc să își vadă propriile valori reflectate în brandul și conţinutul comunicat. Industria ospitalității trece printr-o perioadă de reinventare și reașezare, a fi versatil și în continuă mișcare devine parte din cultura industriei turismului. Iar marketingul este instrumentul perfect pentru a atinge scopul setat, prin respectarea culturii brandului, adaptându-se la schimbări și perioade de criză. Acum avem un nou trend la orizont. 2020 a fost un an provocator, nu doar economic, ci și mental, fizic și spiritual, astfel că în prezent oamenii acordă o atenție sporită sănătății. Turiștii cercetează deja astfel de experiențe, ce pot avea efect benefic asupra sănătății. Termeni precum „captivant”, „călătorie atentă”, „senzorială” și „locală” sunt prezenți în tendințele actuale, deoarece turiștii caută tot mai mult hoteluri ce oferă mai multe opțiuni de wellbeing sau wellness. Se preconizează că de la mijlocul anului 2021, pe măsură ce vaccinul a devenit obișnuință, călătorii se vor îndrepta spre tratamentele spa și alte experiențe de wellness în interior.

De asemenea, revine în atenție și organizarea de evenimente. După amânarea evenimentelor sociale și a tradițiilor sezoniere, oamenii sunt dornici să sărbătorească acele repere anulate în 2020. Turiștii caută să planifice escapade de aniversare, excursii aniversare, sărbători de nuntă, luna de miere, reuniuni de familie și sărbători religioase. Sunt mule subiecte aflate în discuții pe rețelele sociale, este important să participați la aceste conversații, astfel ca brandul dumneavoastră să se afle pe lista scurtă a rezervărilor în 2021 sau 2022.

Acele mărci care rămân relevante astăzi, venind cu oferte de călătorie și servicii horeca potrivite dorințelor și cerințelor clienților obosiți de pandemie vor avea performanțe remarcabile în anii următori.

Material realizat, exclusiv pentru TrendsHRB, de către Zsolt Makkai, Marketing Executive. Cu o carieră de peste 20 de ani în industria turismului, Zsolt a acumulat și o experiență de 11 ani în domeniul consultanței, precum și cinci ani de specializare pe zona de marketing.