Trends HRB
17/02/2021
Actual

Cosmetice Hotel
Erin Kuranova

Erin Kuranova: Reducerea costurilor cu 80% prin sistemul de management inteligent ecologic
Erin_Kuranova

Situația actuală, generată de pandemie, continuă să aducă noi și noi provocări operatorilor din industria ospitalității. Pe lângă gradul redus de ocupare și ponderea scăzută a turismului de afaceri, costurile de logistică pot afecta la fel de mult bugetul hotelierilor. Erin Kuranova, Director Cosmetice Hotel, vorbește despre alternative inteligente în alegerea produselor potrivite, precum și despre soluțiile de eficientizare a costurilor.

Totul în jur este schimbare. Atât operatorii din horeca, cât și furnizorii trebuie să se adapteze la o piață în permanentă schimbare în care gradele de ocupare și profitul sunt încă la un nivel redus. O soluție este reducerea cheltuielilor, unde este posibil, printr-un sistem de management inteligent.

Ce schimbări vă preocupă cel mai mult?

Dincolo de gradul redus de ocupare și ponderea scăzută a turismului de afaceri, costurile de logistică pot afecta la fel de mult bugetul hotelierilor. Costurile de transport din China au crescut cu 400% și asta înseamnă o creștere a costului de transport de la 2 bani la 9 bani pentru un recipient de 20 ml de gel duș, de exemplu. În plus, există posibilitatea ca autoritățile să scumpească combustibilul, cu 50 bani pentru 1 litru, ceea ce va genera o creștere a costurilor logistice cu încă 10%.

Prin urmare, singura opțiune este creșterea prețurilor cosmeticelor hoteliere?

Am găsit metode de a evita creșterea prețului și ne-am orientat către noi furnizori europeni care oferă produse de calitate și cu care am negociat condiții extrem de avantajoase. Există totuși și articole pentru care suntem încă dependenți de China, iar prețul acestora va crește. Acest fenomen poate fi evitat doar prin „management inteligent”.

Cum intenționați să reduceți prețurile când costurile logistice ajung și la 25% din prețul unui produs?

Am implementat un sistem de management inteligent, am identificat ce dorește piața, iar producătorii nu sunt foarte diferiți de furnizori sau hotelieri. Și producătorii trebuie să se adapteze dacă doresc să-și continue afacerile pentru că piața nu mai poate suporta alte creșteri de prețuri. Într-un moment când cererea era scăzută noi am renegociat contracte avantajoase cu furnizorii din Italia și am obținut reduceri substanțiale de care pot beneficia mai departe clienții noștri. Asta însemnă că toți avem de câștigat: producător, distribuitor, hotelier.

Ce dorește piața în acest moment?

De mulți ani se discută că industria hotelieră ar trebui să fie mai orientată către protejarea mediului. Hotelierii și-au însușit acest aspect, iar în acest moment ei doresc să devină „eco - economici”. Pentru a răspunde acestei nevoi, am negociat reduceri foarte mari la achiziția a 20.000 dispensere de lux, cu un design deosebit, fabricate în Italia.

Credeți că este piață în România pentru 20.000 dispensere în camerele de hotel?

Nu doar că este piață, dar cererea este în continuă creștere. Dacă vom distribui 10.000 de dispensere cu gel de duș în băile hotelurilor din România vom preveni poluarea mediului cu 4.750.000 sticluțe sau tuburi de mici dimensiuni, la un grad de ocupare anual de 75%. La fel, dacă vom distribui 10.000 dispenere de săpun în aceleași locații vom împiedica poluarea mediului cu 106 tone de săpun parțial folosit, luând ca bază 2*20 grame de săpun la un grad de ocupare tot de 75%.

După cum spuneam, datorită achizițiilor mari efectuate, putem livra și noi clienților noștri la prețuri foarte bune. Astfel, oferim partenerilor posibilitatea să reducă costurile cu până la 80% prin sistemul de management inteligent și în plus, să ofere clienților un produs excelent pe care îl pot achiziționa chiar și la recepție.

Cu toții știm că dispenserele sunt mai economice, dar mulți hotelieri le consideră scumpe și nu sunt dispuși să investească în ele în acest moment. În realitate, costisitor este actualul mecanism care presupune achiziția de sticluțe, tuburi și recipiente de mici dimensiuni. Exemplificăm în continuare cu o serie de cifre. Într-o cameră de hotel se folosesc în medie 2 tuburi mici de gel de duș și 2 de șampon la un preț mediu de 70 bani sau 2,8 lei/noapte. Prețul dispenserelor de lux Prija cu 380 ml de lichid pleacă de la 39 lei/bucată și vor dura aproximativ 12 nopți. Trecerea la un dispenser de calitate va genera o reducere a costurilor de la 2,8 lei/noapte la 56 bani/noapte. Chiar și un hotel sezonier de pe litoral cu o ocupare medie de 66 nopți pe an va economisi 117 lei în primul an de utilizare a dispenserelor și aproximativ 147 lei începând cu al doilea an.

În cazul săpunului lichid, economiile sunt și mai mari. În medie, un oaspete folosește 3% din săpunul solid de mâini, iar restul este irosit sau aruncat de către locația hotelieră. Vorbind în cifre, 43 bani din valoarea unui săpun solid este „aruncată”. Într-o cameră în regim dublu se folosesc 5 ml de săpun lichid pe noapte, ceea ce înseamnă că un dispenser de 380 ml va acoperi cam 75 de nopți de cazare. Suntem de acord că oaspeții preferă sticluțele și tuburile mici, dar nu întotdeauna le și folosesc, o parte le iau însă cu ei la plecare. Să nu uităm că fiecare cameră generează 1095 sticluțe goale și 24 kg de săpun solid, la un grad mediu de ocupare de 75%.

S-a schimbat în ultimele 12 luni mentalitatea de achiziție în horeca?

În totalitate. Operatorii HoReCa sunt foarte atenți la aspectele legate de cost când fac o achiziție și sunt orientați către reducerea cheltuielilor. Chiar și adepții modelelor tradiționale, acum sunt dispuși să afle lucruri noi și să introducă metode de economisire.

Protejarea mediului trebuie să devină preocuparea principală, iar hotelierii să facă trecerea către produse ecologice, mai ales că vorbim de dispensere de lux și produse cu certificări eco. Dispenserele vor deveni noua normalitate în industria hotelieră în următorii 2 ani. Pe lângă faptul că folosirea a 10.000 de dispensere previn poluarea mediului cu 4.750.000 sticluțe goale sau 247.500 kg săpun solid parțial utilizat, hotelierii fac și economii de 80% din bugetul alocat cosmeticelor hoteliere.

 

Articol susținut de Cosmetice Hotel SRL