Carmen Ionescu
06/04/2021
Actual

Andrei Popa
Anika Restaurant
chef Alexandru Dumitru
Dor de Vin
somelier

Dor de Vin, o nouă direcție de business abordată de proprietarii Anika Restaurant
Anika_chef Alexandru Dumitru_somelier Andrei Popa

După mai bine de un an de la debutul pandemiei, timp în care s-au repoziționat și au testat mai multe strategii care să le permită continuarea businessului Anika, chef Alexandru Dumitru și somelierul Andrei Popa au lansat un nou proiect: Dor de Vin. Conceptul, care reprezintă practic un abonament la o selecție de vinuri, are la bază o idee la care Andrei lucra de mai mult timp și care a fost testată inițial în perioada aprilie-mai 2020.

Pachetul s-a numit „Dor De Vin de la Anika” și reprezenta o selecție de vinuri românești, care venea către clienți cu promisiunea unei experiențe gastronomice complete, acasă. În pachet erau incluse fișe pentru note de degustare și o rețetă creată de chef Alexandru Dumitru, asociată cu un vin din selecție, pe care fiecare o putea găti usor, în confortul casei.

„La început, pachetul de vin a fost comandat pentru a fi oferit cadou persoanelor dragi în acea perioadă, când restricțiile limitau foarte tare întâlnirile față în față. Dar, foarte rapid, am descoperit că tot mai mulți comandau cutiile Dor de Vin pentru ei înșiși, pentru a descoperi și degusta vinuri românești. Mulți au început să mă contacteze pentru alte recomandări sau pentru selecții speciale. Din acel moment, am știut că proiectul Dor de Vin trebuie să aibă un drum propriu”, spune Andrei Popa, somelier și asociat Anika Restaurant.

Dor de Vin propune două tipuri de abonament: Standard și Premium. Potrivit celor doi antreprenori, prin abonamentul Standard, clienții vor primi cele mai bune vinuri românești pe care merită să le descopere, vor savura vinuri premiate ale cramelor cu tradiție și vor descoperi vinuri de la crame mici, mai puțin cunoscute. Abonamentul Premium este dedicat cunoscătorilor, în cutia lunară vor fi incluse etichete premium, ediții limitate păstrate în rezerva cramelor și noutăți încă nelansate pe piață.

„Pentru mine nu a fost suficient să fie doar un abonament la vin, sau un magazin de vin, sau o aplicație despre vinuri, sau un blog, sau un vlog, sau o comunitate de pasionați, sau un website educațional. Mi-am dorit ca Dor de Vin să fie o experiență și să ofere experiență. Descoperirea este parte a experienței, iar dacă această parte te copleșește, nu vei mai fi motivat să experimentezi. Prin Dor de Vin, dorim să oferim bucuria descoperirii, fără a petrece ore întregi în magazine de specialitate sau online, copleșit de volumul de produse și branduri, indecis dacă vinul este sau nu unul bun. Imaginează-ți, cu Dor de Vin, într-un singur an, vei turna în pahar peste 48 de vinuri, alese de somelier, printre care și ediții limitate, noutăți, cei mai buni ani sau chiar vinuri rare”, detaliază Andrei Popa, pentru TrendsHRB.

Abonații Dor de Vin vor avea acces la platforma dordevin.ro, care le permite să își documenteze experiențele, adăugând recenzii și note de degustare proprii într-un „jurnal de vin” online, să acceseze o videotecă cu prezentările acestora. De asemenea, experiența oenologică oferită de fondatorii Dor de Vin este împletită într-un mod ingenios cu experiența culinară, fiind construită de Somelierul Andrei în parteneriat cu unii dintre cei mai cunoscuți chefi români.


CITEȘTE ȘI:

Alex Dumitru și Andrei Popa au lansat Anika Fried Chicken, mizând pe comfort food

Anika livrează acasă experiența food & wine pairing din restaurant


„În fiecare cutie, atât în abonamentul Standard, cât și în cel Premium, va fi inclusă o rețetă creată de un chef, în asociere cu unul dintre vinuri. Dar nu vom lăsa abonații doar cu o listă de ingrediente și niște indicații. În contul lor online Dor de Vin, vor găsi prezentarea video a rețetei, care îi va ghida pas cu pas, până vor obține o farfurie care va trece de orice jurizare. E ca și cum ai avea un masterclass cu un chef la tine acasă”, precizează chef Alexandru Dumitru, asociat Dor de Vin.

Exclusiv pentru comunitatea de abonați, cei doi pregătesc și o serie de evenimente speciale, atât online, cât și offline, când va fi permis. În mediul online se vor organiza degustări, webinare educaționale, interviuri cu invitați din lumea vinului, prezentări ale cramelor, lansări de vinuri, licitații pentru vinuri rare etc. „Când vom putea din nou să ne strângem laolaltă, la un pahar de vin, multe dintre aceste evenimente se vor muta offline. În plus, vrem să organizăm evenimente care sunt cel mai aproape de sufletul nostru, precum cine food and wine pairing și evenimente gastronomice în destinații excepționale din România”, au declarat, pentru TrendsHRB, Alex Dumitru și Andrei Popa.

De la debutul pandemiei, cei doi antreprenori au încercat să se adapteze continuu noilor condiții din piață, lansând o serie de proiecte noi, cum ar fi „Bunătăți de alinare din cămara Anika”, un pachet de preparate gourmet home made, căruia i s-a adăugat apoi pachetul ce conținea o rețetă creată de chef Alex Dumitru însoțită de o selecție de vinuri. De asemenea, cei doi au deschis pe timpul verii o replică tip pop a restaurantului Anika pe Litoral, iar în luna noiembrie a anului trecut au început dezvoltarea conceptului de comfort food Anika Fried Chicken.