Trends HRB
14/04/2021
Actual

Cosmetice Hotel
Erin Kuranova

De ce dispenserele de lux devin noua normalitate eco-economică pentru hotelieri
Erin_Kuranova

Tendinţa spre ecologie a devenit tot mai vizibilă în ultimii ani în industria ospitalităţii. Pe lângă marile grupuri internaționale, tot mai mulți proprietari de hoteluri aleg să investească în tehnologii și soluții sustenabile. Dincolo de alinierea la un trend ce ia amploare, astfel de opțiuni oferă hotelierilor oportunitatea de a realiza economii semnificative pe termen lung. Erin Kuranova, Director Cosmetice Hotel, vorbește despre cele mai noi game de produse, potrivite cererii actuale, precum și despre beneficiile sistemului de management inteligent.

Este vorba atât de alinierea la trendurile ecologice, cât și de orientarea spre metode care sa aducă economii de până la 80%. Revenind la impactul ecologic, Cosmetice Hotel tocmai a vândut 4.000 de dispensere, a căror utilizare va preveni „poluarea” mediului cu 2.200.000 sticluțe și tuburi convenționale și 4.268 kg de săpun solid parțial utilizat. După cum se observă, putem spune că atât hotelierul, cât și mediul înconjurător au numai de câștigat.

Recomandați dispenserele în cazul turismului sezonier de la Marea Neagră?

Pentru a oferi un răspuns ilustrativ, vă ofer următorul calcul: rata medie de ocupare în locațiile de la Marea Neagră este de 66 nopți pe sezon. Prețul unui dispenser cu 380 ml lichid este similar cu cel al utilizării sticluțelor de 30 ml pentru o perioadă de 13 nopți hoteliere sau folosirii batoanelor de săpun solid timp de 43 nopți. Refill-ul unui dispenser de 380 ml pleacă de la 4,92 lei/bucata și durează între 14 și 17 nopți.

Ce beneficii oferă sistemul de management inteligent locațiilor de la Marea Neagră?

Voi da un exemplu recent. Hotelul Olimp a aderat la sistem în 2019. Acest parteneriat presupune ca noi să aprovizionăm clientul cu cantități mari de două ori pe an, iar la finalul sezonului să colectăm toate produsele nedeschise. Efectele sunt economii substanțiale pentru hotelier, deoarece este scutit de costurile repetate de livrare și în același timp nu mai există riscul de a acumula stocuri de marfă la final de sezon. Noi, la Cosmetice Hotel, numim sistemul „inteligent”, când de fapt funcționează după regulile bunului simț.

Ce ar trebui hotelierii să ia în considerare înainte de a se orienta către dispensere?

În primul rând, să renunțe la prejudecăți. În trecut, dispenserele erau considerate o alternativă „ieftină”, deoarece unele locații obișnuiau să le umple cu lichide/geluri de calitate inferioară. Astăzi, lucrurile s-au schimbat. Toate lanțurile hoteliere internaționale de top sunt pe cale să facă trecerea la dispensere, iar unele au făcut asta din 2019. Dispenserele devin noua normalitate în horeca la nivel internațional, iar în doi-trei ani sticluțele convenționale vor fi de domeniul trecutului. Nimeni nu „judecă” un hotel pentru că acesta dorește să protejeze mediul înconjurător.

Care ar fi costurile de refill? 

Acest element are cea mai mare importanță în decizia de achiziție a unui dispenser, de aceea le recomandăm hotelierilor să analizeze cu mare atenție costul de refill înainte de a lua decizia finală. Calculul este simplu. Comparați costul utilizării tuburilor și sticluțelor convenționale cu cele ale utilizării unui dispenser. Într-o cameră de hotel se folosesc în medie două plicuri de șampon și două batoane mici de săpun pe noapte, iar dacă fiecare costă 90 bani ajungem la un cost de 3,6 lei/noapte. Prețul unui dispenser cu 380 ml lichid pleacă de la 39 lei. Un calcul simplu ne arată că un dispenser va acoperi 14-17 nopți de cazare în regim dublu în timp ce recipientele mici acoperă doar 11 nopți, dacă ne raportăm la valoarea de 39 lei. Prin urmare costul de refill de 4,92 lei este echivalentul costului utilizării tuburilor convenționale într-o noapte de cazare a unei camere în regim dublu. Așadar, este ușor să sesizăm economiile realizate.

Ce recomandări aveți în ceea ce privește alegerea produselor potrivite?

Recomandăm dispenserele cu pompă manuală care dozează cantitatea de lichid, deoarece refill-ul se face ușor. Dispenserele care eliberează lichidul prin compresie sunt o opțiune secundară având în vedere că nu pot fi reumplute, iar înlocuirea lor este costisitoare. În cazul acestora este greu de dozat cantitatea de lichid ce se poate extrage și, nu de puține ori, oaspeții iau și pentru ei produsul într-un recipient separat, dacă are calitate foarte bună. Trebuie să țină cont de faptul că un lichid sau un gel de calitate costă doar cu 5 bani mai mult pe noapte decât un produs similar de slabă calitate. Un produs de calitate înseamnă oaspeți mulțumiți care vor aprecia serviciile și vor reveni. De asemenea, estetica unui dispenser este extrem de importantă. Dacă nouă nu ne place, cu siguranță nici clientul nu-l va aprecia.

Ce mesaj aveți pentru hotelierii care susțin că oaspeții lor preferă sticluțele convenționale?

Oaspeții se vor adapta întotdeauna. Niciun client nu va reproșa unui hotel faptul că dorește să protejeze mediul adoptând dispenserele, când marile lanțuri hoteliere internaționale de 5 stele au făcut deja trecerea către acestea.

Aveți și produse noi în portofoliu?

Da, avem și multe noutăți. Urmând noile tendințe, GFL Italy a lansat noua gamă ecologică: Geneva Green. Cu siguranță acest produs va revoluționa industria hotelieră deoarece va oferi acces la produse ecologice de calitate la prețuri avantajoase. Cosmetice Hotel este unic distribuitor în România al GFL Italy. În al doilea rând, identificând noi oportunități, am obținut reduceri importante la achiziția produselor pe care le putem transmite mai departe partenerilor noștri. Reamintim că refill-ul unui dispenser Geneva Green de 380 ml costă 4,92 lei, echivalentul a două nopți de ocupare în regim dublu în care se folosesc sticluțe convenționale de 30 ml.

Ce sfaturi aveți pentru hotelieri, în ceea ce privește reducerea costurilor în 2021?

Recomandăm partenerilor să devină conștienți de costurile de livrare și logistică. A face comenzi rapide prin firme de curierat este o comoditate, nu o necesitate. Fiecare colet sau cutie care sosește astfel atrage cheltuieli cuprinse între 25 și 30 lei. Este o taxă, care de multe ori trece neobservată, dar care nu e necesară. Dacă partenerii din horeca doresc să obțină discounturi, trebuie să fie mai organizați și deschiși la metodele de reducere a costurilor. Sistemul de management inteligent propus de noi aduce beneficii și reduceri pentru ambele părți, unul din ele fiind returnarea produselor ale căror cutii/ambalaje nu au fost deschise. Economiile vin din reducerea costurilor de livrare, negocierea unor termene rezonabile de plată prin colaborare permanentă între client și furnizor.

Articol susținut de Cosmetice Hotel SRL